loading...
به وبلاگ روستای صومعه علیا خوش آمدید
مهدی حاتمی بازدید : 153 شنبه 20 بهمن 1397 نظرات (1)

روستای صومعه علیا

در سومین روز از ایام خجسته دهه فجر انقلاب اسلامی، این ایام در دهستان بروانان شرقی بخش ترکمانچای به مرکزیت روستای صومعه علیا گرامی داشته شد.

در این مراسم که جمعی از اعضای شورای اداری بخش نیز حضور داشتند یعقوبی بخشدار ترکمانچای با تجلیل از زحمات فجر آفرینان، با تشریح اهمیت انقلاب ، برخی از اهداف و دستاوردهای آن را در حوزه مختلف بیان نمودند. ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه روستاها در ابعاد مختلف از جمله سیاسی و عمرانی اشاره کردند و افزودند:

اصلاح ساختار مدیریتی کشور و به تبع آن ساختار مدیریتی در روستاها، راه اندازی دهیاریها، دخالت مستقیم و کاملا موثر مردم در سرنوشت خود از طریق انخابات شوراهای اسلامی در محدوده روستا و انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در محدوده کشوری و جایگزین شدن آن به جای ارباب و رعیتی، جایگزین شدن مردم سالاری به جای ارباب سالاری و خان سالاری بخشی از اهداف و دستاوردهای این انقلاب است که با مجاهدت همه فجر آفرینان به دست آمده است.

در پایان این مراسم، پرسش و پاسخ برگزار شد و مسئولین حاضر به سوالات مختلف مردم شریف در زمینه های مختلف پاسخ دادند.

مهدی حاتمی بازدید : 164 شنبه 20 بهمن 1397 نظرات (0)

روستای صومعه علیا

حضور معاونت محترم فرمانداری و بخشدار محترم ترکمنچای بهمراه روسای اداره جات شهرستان و بخش جهت افتتاح آسفالت خیابان های داخل روستا به مساحت ۱۰۵۰۰متر مربع که کلیه معابر آسفالت شده و در 17 بهمن 97 توسط دستگاه خط زن بصورت اصولی خط کشی شدن

مهدی حاتمی بازدید : 261 جمعه 14 دی 1397 نظرات (0)

عوامل برنامه کندیمیز صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی (شبکه سهند) با حضور در روستای صومعه علیا به ضبط برنامه تولیدی کندیمیز  پرداختند.

تصویر هوایی از روستای صومعه علیا

برای دیدن مستند کندیمیز روستای صومعه علیا کلیک کنید

مهدی حاتمی بازدید : 260 پنجشنبه 13 دی 1397 نظرات (0)

چند سالی است که افراد سودجو و ناشناس اقدام به حفاری و تخریب تپه بروانان و مکان های باستانی دیگر روستای صومعه علیا میکنند.امسال نیز در ماهای اخر پاییز و زمستان که کشاورزان دیگر به سر زمین های خود نمیروند و این افراد از این فرصت استفاده کرده و شبانه اقدام به حفاری این تپه میکنند.

قدمت این تپه که به 1200قبل از میلاد میباشد دارای ارزش تاریخی والایی در منطقه برخوردار است و کل منطقه با تپه بروانان شناخته میشود.از تمامی اهالی خواهشمندیم در صورت شناسایی این افراد سریعا با پاسگاه منطقه تماس گرفته و نیروی انتظامی را در جریان این امور قرار دهند.از مسئولین مربوطه نیز خواهشمندیم کمال همکاری و رسیدگی نسبت به جلوگیری از تخریب اثار تاریخی منطقه را انجام دهند.

تخریب تپه بروانان صومعه علیا

مهدی حاتمی بازدید : 123 سه شنبه 11 دی 1397 نظرات (0)

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری میانه در جلسه شورای فنی استان در شهرستان میانه به ارائه گزارشی از اجرای پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکتی شهرداری و دهیاران پرداخت

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار ویژه میانه به اجرای شبکه پایاب سد صومعه علیا با ۳۰ میلیارد ریال مشارکت مردمی در مساحت ۵۵۰ هکتار اشاره کرده گفت: این پروژه با مشارکت ۶۰ میلیارد ریالی از سوی دولت در حال اجرا بوده و از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

مشایخی در ادامه افزود: از محل اعتبارات دهیاری و مشارکتهای مردمی و استفاده از پتانسیل دستگاههای اجرایی طرح هادی در روستاهای اسلام آباد، آونلیق، شیخدرآباد، ورزقان، قوشه بلاغ، ونجان، قره بلاغ، احمدآباد گروس، ورنکش، قلعه جوق، صومعه علیا و غیره با اعتبار بیش از ۱ میلیارد ریال به اجرا رسیده است.

مهدی حاتمی بازدید : 151 سه شنبه 11 دی 1397 نظرات (0)

مدیر جهاد کشاورزی میانه از آغاز رهاسازی بچه ماهی در استخر های ذخیره آب کشاورزی و منابع آبی شهرستان خبر داد

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میانه ،جلال رحیم زاده با اشاره به وجود ۳۴مورد استخر و مزارع پرورش قزل آلا در شهرستان به ظرفیت یک میلیون قطعه بچه ماهی و تولید ۶۰۳تن گوشت قزل آلا گفت: در این شهرستان تعداد ۱۸مورد سد خاکی ماهی دار شده است.

وی اضافه کرد: امسال نیز در سدهای کزرج، صومعه علیا و آیدوغموش، یکصد و ۳ هزار قطعه بچه ماهی آبی با وزن بالای ۵۰ گرم توسط بهره برداران رهاسازی شده و مدیریت جهاد کشاورزی نیز برای ۳ مورد سد خاکی به تعداد ۱۸ هزار قطعه بچه ماهی ترویجی با وزن ۵۰ گرم جهت ماهی دار نمودن کمک بلاعوض نموده است.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 129
  • بازدید ماه : 355
  • بازدید سال : 2,473
  • بازدید کلی : 24,682